Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

macskakaparásocskák

mondd ki amit érzel, csináld amit szeretsz, tökéletes nem, de igazi még lehetsz..

Címkék

(szivecske) (27) álom (5) analizálós (28) bürokráciaaa (3) család (4) egyetem (21) emberek (1) érettségi (18) érzés (121) film (9) gasztro (3) hihi (13) hmm (8) idézet (20) (33) jövő (9) karácsony (10) könyv (14) közérdekű (4) kütyü (5) lista (1) lógás (2) mjúzik (15) munka (15) őszinte (1) ötlet (2) outfit (6) pasi (60) politika (1) rossz (34) szakítás (28) szex (5) tanulság (1) vizsga (11) zajlik (109) Címkefelhő

Friss topikok

musicbox


2008.04.03. 22:03 cickafark

én és a kereszténység

Keresztény családba születtem. A szüleim kicsi koromtól vittek minket a tesómmal templomba, minden vasárnap délelőtt.

Az első vallásos emlékem az, hogy olyan 6 éves korom körül olyan helyre jártunk, ahol a gyerekeket az első sorokba ültették, együtt. Egy pár gyerekkel olyan hangosak voltunk és olyan jól éreztük magunkat, hogy a pap ránkszólt. Nem okozott túl nagy lelki károkat, inkább mókásnak találtuk.

Aztán, ugyanez a templom, 8 éves korom körül nagyon belelkesedtem, és egyszer hazafele a kocsiban komolyan fontolgattam, hogy apáca leszek.

10 évesen elkezdtem egy nyolcosztályos vallásos gimibe járni (ki is tartottam, van benne még 18 napom.) Közben átmentünk egy másik templomba, ahol jártam hittanra is, de sem a hittanórákban, sem a misékben, sem az iskolai hittanban nem volt olyan, ami megfogott volna.

Pár év elteltével kezdett egyre több dolog nem tetszeni a kereszténységben. Egyre szkeptikusabb lettem, aztán 15 éves korom környékén találkoztam a Beszélgetések Istennel című könytrilógiával. A benne levő gondolatok nagyon tetszettek, és a legtöbbel ma is egyetértek. Szerintem olyan gondolatokat ír le, amik a 21. században a legjobban kifejezőek, újak és igazak, érdemes elolvasni.

A kereszténységgel viszont egyre inkább szembefordultam. Ehhez az is hozzájátszott, hogy a családi templom nálunk gyakorlatilag 17 éves koromig kötelező volt.

Aztán, nemrég kaptam M. anyukájától egy cd-t, amin Pál Feri előadásai vannak rajta. Pál Feri egy katolikus pap. És ennek ellenére fantasztikus. Ma az egyik előadását hallgatva aha-élményem volt. Azokat a keresztény tanításokat, amikre mindig nagyon erőteljes NEMmel reagáltam (pl utolsó ítélet), ő érthetővé teszi, más jelentésbe helyezi.

Nem hiszem, hogy valaha is újra kereszténynek vallom majd magam, de legalább toleránsabb-elfogadóbb leszek.

Szólj hozzá!

Címkék: analizálós


A bejegyzés trackback címe:

https://cickafark.blog.hu/api/trackback/id/tr11410370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása